Studenten

2015-06-06 // 19:47:41
Igår hände det, jag tog studenten. Känns helt sjuk och hur skönt som helst men samtidigt riktigt tungt, att tänka att mina 12 långa år med skola som ens vardag nu har tagit slut, att den där klassen som alltid fanns där nu har splitras, känns overkligt. Det känns fortfarande som att i augusti börjar skolan igen, nytt skol år och en ny termin full med plugg, att man ska få återse den där klassen igen, personerna du träffat 5 dagar i veckan största delen av åren som gått. Kommer sakna det, personerna man lärt känna och den där undangömda tryggheten skolan gav, det var något man alltid skulle tillbaka till.
Nu står vi här, nyblivna studenter med hela  världen framför våra fötter, vi kommer alla fara åt olika håll, vissa kommer vi träffa igen och andra ser vi kanske aldrig mer. 

Jag kommer se framemot framtiden, men det är med delvis sorg som jag nu tagit studenten, tagit ett steg in i vuxenlivet och själv får bestämma vart jag befinner mig i slutet av augusti, istället för att va på skolan. Men jag är glad över alla minnen jag fått och alla nya personer jag fått chansen att träffa tack vare skolan. 



Kommentera här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar: